گروه تولیدی و بازرگانی پارس دانه دلفان

تامین نهاده های دامی و کشاورزی

گروه تولیدی و بازرگانی پارس دانه دلفان

تامین نهاده های دامی و کشاورزی

گروه تولیدی و بازرگانی پارس دانه دلفان
گروه پارس دانه دلفان افتخار دارد که در راه تامین کلیه نهاده‌های دامی و کشاورزی همواره در کنار شما باشد و سیاست‌های ما بر جلب رضایت مشتریان استوار است و باور داریم که فروش،پایان کار ما نیست،آغاز یک تعهد است.

آدرس جدید: delfantrade.ir

کانال تلگرامی: t.me/delfantrade

کانال آپارات:
https://www.aparat.com/agri_feed

شماره تلفن تماس: 09304581578 و 09188280978 و 09166605702 و 06632734185


طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۸:۵۶ ب.ظ

بررسی فول فت سویا

دانه سویای فرآوری شده به عنوان یک ماده غدائی مناسب از لحاظ انرژی و پروتئین

 ( مخصوصاً پروتئین عبوری ) جایگاه ویژه ای در تغذیه دام و طیور دارد. آزمایشات علمی و مزرعه ای بسیاری در خصوص تغذیه دانه سویا انجام شده است. دانه سویای خام به علت داشتن مواد ضد تغذیه ای برای تغذیه تک معده ای ها نظیر طیور مناسب نمی باشد اما  حرارت دادن دانه سویا سبب از بین رفتن مواد ضد تغذیه ای آن شده و دانه سویا را به ماده خوراکی کاملی برای تک معده ای ها هم از لحاظ انرژی و هم پروتئین تبدیل می کند.

 

 

نشخوارکنندگان می توانند دانه سویای فرآوری نشده را مورد استفاده قرار دهند اما هشدار هائی نیز در خصوص استفاده از این محصول وجود دارد.  این هشدار ها به علت وجود آنزیم اوره­آز در دانه سویای خام می باشد. اوره­آز موجود در دانه سویای خام سبب تخریب اوره شده و آن را از دسترس حیوان و میکروب های درون شکمبه خارج می سازد. حرارت دادن به دانه سویای خام سبب از بین رفتن آنزیم اوره­آز و رفع مشکلات مربوط به آن می شود. همچنین حرارت دادن سبب افزایش مدت نگهداری دانه از طریق حذف آنزیم لیپاز و جلوگیری از تخریب چربی موجود در دانه و افزایش مقدار پروتئین عبوری دانه سویا بدون آسیب رساندن به ساختمان پروتئین و کاهش هضم و جذب آن در دام می شود.

 


در سالهای اخیر مطالعات وسیعی در خصوص اثبات اهمیت پروتئین عبوری در گاوهای شیری تازه زا و پرتولید صورت پذیرفته است. پروتئین عبوری بخشی از پروتئین مواد خوراکی است که از دسترس میکروارگانیسم های داخل شکمبه فرار کرده تا در روده مستقیماً هضم و جذب شوند. بخش قابل توجهی از نیازهای اسید آمینه ای حیوان از طریق همین پروتئین عبوری تامین می شود. بسته به نیاز حیوان و بالانس اسید های آمینه جیره، گاو تازه زا و پرتولید حدوداً به 35 الی 40 درصد پروتئین عبوری ( یا به عبارت صحیح تر به اسید آمینه های عبوری ) نیاز دارد. منابع اصلی پروتئین عبوری شامل کنجاله گلوتن ذرت، پودر ماهی ، پودر گوشت و پودر پر هستند. دانه سویا حرارت داده شده نیز به عنوان منبع غنی از پروتئین عبوری ( حدود 65 درصد ) محسوب می شود.

 

دانه سویا غنی از چربی است ( 18 الی 20 درصد ) که می تواند به عنوان منبع خوبی از انرژی در جیره مورد استفاده قرار بگیرد. چربی موجود در دانه سویای کامل شاید اندکی سبب کاهش چربی شیر شود که می توان آن را از طریق گنجاندن علوفه مناسب به خصوص یونجه در داخل جیره گاوهای شیری برطرف نمود.

 

-فول فت سویا به علت داشتن پروتئین عبوری مناسب به همراه انرژی خوب در گاوهای تازه زا و پرتولید بسیار توصیه می شود.

 

-می توان از فول فت سویا به میزان 15 درصد کنسانتره در جیره گاوهای شیری با اطمینان استفاده نمود. در صورت لزوم افزایش مقدار فول فت سویا در جیره برای به حداقل رساندن کاهش چربی شیر، علوفه جیره مخصوصاً یونجه را افزایش دهید.

 

-فول فت سویا به علت داشتن بیشترین مقدار پروتئین عبوری ( حدود 209 گرم در هر کیلوگرم ) نسبت به سایر انواع سویا از ارزش بالائی برخوردار است.

 

-ارزش هرکیلوگرم فول فت سویا از لحاظ پروتئینی معادل 92/0 یک کیلو گرم کنجاله سویا 44 % و از لحاظ انرژی معادل با 19/0 یک کیلو پودر چربی خالص می باشد.


 

پروتئین خام

پروتئین عبوری

TDN

NEL 3x

چربی

 

%

%

gr/kg

%

Mcal/kg

%

سویا دانه کامل

38

26

8/98

82

75/2

19

فول فت سویا

38

55

209

84

72/2

19

کنجاله سویا 44%

44

35

154

75

13/2

5/1

کنجاله سویا 48%

48

35

168

77

21/2

1

 

 

 









منبع: وب سایت دامدار برتر




برای خرید نهاده های دامی اینجا کلیک کنید.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی